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KRACHCOM in noise we trust 2011-05-14T15:48:12+01:00 http://krachcom.de/phpBB3/feed.php?f=22&t=9630 2011-05-14T15:48:12+01:00 2011-05-14T15:48:12+01:00 http://krachcom.de/phpBB3/viewtopic.php?t=9630&p=106088#p106088 <![CDATA[Re: RASHOMON - Ashcan Copy Lp (lim. 150) out in April 2011]]>
Die beim HLAVA-Label erfolgte Veröffentlichung von "Ashcan Copy (Film Music Volume 3) - Music from unreleased Films" beschränkt sich auf eine limitierte LP-Ausgabe auf durchsichtigem Vinyl. Es ist also gewissermassen ein Liebhaberstück, das mir nochmals die Erkenntnis bestätigte, dass es Spaß machen kann so etwas in den Händen zu halten.

Bei der Inspiration nicht weiter überraschend, sind die Instrumenals überwiegend atmosphärisch und finster ausgefallen. Nur die akustischen Gitarren im leicht folkig beeinflussten "Hob Hurst's house" wirken wie ein kurzes helles Licht auf dem ansonsten von bizarren Stimmungen geprägten Album. Viele der Instrumentals von Matt Johnson setzen sich aus analogen Keyboards (darunter Fender Piano und Moog-Synthesizer), Bass-, Maultrommel- und Gitarren-Spuren zusammen, die gelegentlich von Schlagzeugsamples begleitet werden. Als ich in "Jigora" die Schlagzeugsamples von Bill Ward (aus dem Stück "N.I.B." vom ersten Black Sabbath-Album) entdeckte, musste ich dann doch schmunzeln. Ansonsten wirkt "Jigora" wie ein elektronisch eingefärbtes Krautrock-Stück, das einem Horror-Film angepasst wurde. "The nightwatchman" bietet eine kreative Verschmelzung von Jahrmarkt- und Kammermusik mit Elementen der Musique Concrete. "The door has two side" präsentiert gutklassigen Avant-Rock (mit viel Mellotron), der vor einem Schuß Bombast nicht zurückschreckt. Ein wenig von Guapo schimmert da auch durch. "Blue Mirror" klingt wie eine Huldigung an elektronischen Krautrock der 70er, die Freunden von Bands wie Popol Vuh, Ash Ra Tempel zusagen wird. An "Pacemaker" mag ich die kreative Nutzung von Mellotron, die aufzeigt, dass dieses Instrument mehr kann, als Streicher und Flöten zu imitieren. Die bedrückende Stimmung von "Pacemaker" variiert zwischen avantgardistischen Dark Ambient-Momenten (hin und wieder auch mit Autoharpsolos) und dem eigensinnigen Avant-Elektronik-Krautrock.

@ babyblaue progseiten

Statistik: Verfasst von AVALH — 14.05.2011 (15:48)


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2011-05-08T09:57:53+01:00 2011-05-08T09:57:53+01:00 http://krachcom.de/phpBB3/viewtopic.php?t=9630&p=106032#p106032 <![CDATA[Re: RASHOMON - Ashcan Copy Lp (lim. 150) out in April 2011]]> http://www.youtube.com/watch?v=e5OxKZaEl5M

http://www.youtube.com/watch?v=hyBA9CgjJj4


almost sold out. 9 copies left!!!

Statistik: Verfasst von AVALH — 08.05.2011 (9:57)


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2011-03-16T06:07:11+01:00 2011-03-16T06:07:11+01:00 http://krachcom.de/phpBB3/viewtopic.php?t=9630&p=105730#p105730 <![CDATA[Re: RASHOMON - Ashcan Copy Lp (lim. 150) out in April 2011]]> Get in touch with me via: info@hlava-temple.com

That´s it so far!
HAMATAI

Statistik: Verfasst von AVALH — 16.03.2011 (6:07)


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2011-01-28T20:28:21+01:00 2011-01-28T20:28:21+01:00 http://krachcom.de/phpBB3/viewtopic.php?t=9630&p=105375#p105375 <![CDATA[RASHOMON - Ashcan Copy Lp (lim. 150) out in April 2011]]>
Happy new ear Baldur´s sons, Perun´s daughters and the rest of you.
It is time again to announce another blood and thunder.
RASHOMON´s – Ashcan Copy (Film Music Vol. 3) will be Hlava´s 004th sacrifice.

After Matt Thompson´s escape from planet ZG he began his journey to conquer our own planet with Rashomon. His way hither led him via „The Ruined Map (2007 Mirrors Rec. (UK))“ and „The Finishing Line (2010 Hinterzimmer Rec. (Ch))“ directly to the temple. Here he unveils „Ashcan Copy“, his third and newest effort to win control of form and time. His implements are the creepiness, the terrifying and the unpredictable – proverbially, the dread! An amalgam of 70s prog soundtracks, Transylvanian Folk, grotesque images and anxiety.

“Rashomon explores cinematic atmospheres in a range of different, discomfiting ways.” (Dusted)
“A splendid tribute to the haunting, memory-distorting power of nostalgia.” (Boomkat)
“Not a soundtrack so much as an impressionistic reinterpretation, it encompasses ultra-slow Lynchian doom jazz, duelling guitar skronk, synapse-drenching high-pitched buzz, atonal hellscapes and harps falling down cellar stairs” (Rock-A-Rolla)
“This is not an album for Marillion fans” (Planet Mellotron)

Limited to 150 transparent copies with handnumbered insert housed in a PVC bag.
8 songs / 41:04 minutes. Release date will be April, more infos about the exact date will follow soon.

DISTROS/MAILORDERS/SHOPS: Feel free to ask for wholesale prices.

SLAVA!




Bild

http://www.hlava-temple.com/audio/r_doublekill.mp3
http://www.hlava-temple.com/audio/r_ren ... thhell.mp3


RASHOMON
ASHCAN COPY (FILM MUSIC VOLUME 3)

Rashomon is the brainchild of London-based Matt Thompson. A founding member of Guapo, he has been developing the Film Music series under the Rashomon name since 2004. Previous instalments have been inspired by the bizarre narrative discontinuities of directors such as Hiroshi Teshigahara and Albert Zugsmith (The Ruined Map : Film Music Vol. 1) and highly disturbing 1970s public information films (The Finishing Line : Film Music Vol. 2).

Over a year in the making, Ashcan Copy (Film Music Vol.3) contains interpretations of music from unreleased films from Italy, Japan and the USA (among others), dating from the 1950s to 1970s and sourced from film archives across Europe. These eight tracks expand on the source material to include elements of noise, folk, psychedelia, prog and jazz noir, while still remaining faithful to their origins. Unavailable in any other format and largely unknown until now, this music can at last be heard.
For fans of Ennio Morricone, Goblin, Popol Vuh and Bohren und der Club of Gore.

Music by Matt Thompson
Mix by Jaime Gomez Arellano
Instrumentation : Mellotron, Fender Rhodes, guitars, bass, zither, bowed psaltery, percussion, MiniMoog, Moog Taurus bass pedals, jaw harp, harmonium, autoharp,
some other stuff

TRACKS :
1. Double Kill (Italy, 1968, dir. Giovanni Grimaldi)
2. Jigora (Japan, 1969, dir. Yasuki Chiba)
3. Rendezvous With Hell (France, 1970, dir. Marc Roldán)
4. The Nightwatchman (Czech, 1975, dir. Josef Brezko)
5. The Door Has Two Sides (Italy, 1973, dir. Leopoldo Savona )
6. Hob Hurst's House (UK, 1978, dir. Anthony Drake)
7. Blue Mirror (Australia, 1973, dir. Bob Evans)
8. Pacemaker (USA, 1959, dir. Frank Andresano)


Bild


http://www.HLAVA-temple.com
http://www.myspace.com/HLAVA

HLAVA
C/o Patrik Steinhauser
Taunusstrasse 17A
60329 Frankfurt
Germany


004 – Rashomon – Ashcan Copy Lp (lim. 150/transparent)

003 – Steve Moore – Demo 2003 Lp (lim. 500/transparent-blue 180 gr.) [last copies available]

002 – Guapo – Black Oni Lp (lim. 500 deluxe-version/white 180 gr.) [sold out]

001 – Datashock + Aidan Baker + Leah Buckareff – One sided Live collaboration 12“ [sold out]

Statistik: Verfasst von AVALH — 28.01.2011 (20:28)


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